Zettle POS bygger handelsverktøy, slik som mobilkortlesere og salgssteder som gir små bedrifter muligheten til å konkurrere med de store aktørene. Zettle er en del av PayPal - familien, men du kan også bruke den med vår betalingsløsning EasyPay.
Kassasystem
Vi har to muligheter for å tilby betaling fysisk og direkte i din klinikk. Zettle er en av integrasjonene vi har mot et kassasystem, og TidyPay er den andre integrasjonen. Vår app EasyPay muliggjør å ta online betaling, men er ikke et kassasystem.
For enklest mulig sammenkjøring anbefaler vi derfor at du bruker Zettle eller Tidypay, dersom du trenger og ønsker kassasystem. Disse to appene muliggjør betaling direkte og fysisk i din klinikk, mens EasyPay lar klientene dine betale online. I denne artikkelen viser vi deg hvordan Zettle fungerer hos oss.
Aktiver Zettle-integrasjonen
Aktiver Zettle ved å gå til apps i menyen, og aktiver Zettle nede under "Betaling" kategorien. Her kan du aktivere integrasjonen ved å klikke på "Aktiver" under Zettle-appen. Integrasjonen er helt gratis å aktivere.
Logg dere på Zettle-kontoen din og kontroller integrasjonen mellom kontoen din og Zettle. I trinn 2 vil du kunne velge om refusjon fra Zettle automatisk skal generere en kreditnota i systemet ditt. Hvis du ikke velger å aktivere alternativet, vil refusjon fortsatt være tilgjengelig i systemet. Den eneste forskjellen er at Zettle ikke oppretter kreditnotaen automatisk. Du kan alltid endre innstillingene for dette senere under Innstillinger -> Zettle i kontoen din.
Klikk på "Send til Zettle" og godta at du vil sende fakturaen. Den vil da umiddelbart bli registrert hos Zettle. Neder på fakturaen vil du se at fakturaen er registrert i Zettle:
Klikker du på "Gå på produkt" vil du automatisk se fakturaen i Zettle. Du vil se all informasjon om fakturaen som er opprettet i systemet ditt, som i skjermbildet nedenfor:
Klargjør betalingen i Zettle
Når en faktura er sendt til Zettle fra EasyPractice, kan du fullføre betalingen direkte i Zettle-appen på en telefon eller et nettbrett. Husk at enheten må være koblet til betalingsterminalen før du starter.
Slik gjør du det:
Åpne Zettle-appen på telefonen eller nettbrettet som er koblet til terminalen.
Trykk på menyen (de tre linjene/tre prikkene øverst i venstre hjørne).
Velg Selg i menyen.
Her vil du se fakturaene som er sendt fra EasyPractice.
Velg fakturaen du ønsker å behandle.
Fullfør betalingen:
Husk:
Kortbetaling: Klienten betaler direkte med kort via terminalen.
Vipps: Dersom klienten betaler med Vipps, kan du registrere betalingen manuelt i Zettle.
Når betalingen er gjennomført, vil den automatisk bli registrert som betalt i ditt system. Bare klikk på fakturaen under "Fakturaer"-menyen, og du vil se statusen "Betalt med Zettle" til høyre i fakturaen.
Merk også at så snart betalingen er registrert som betalt, vil fakturaen forsvinne fra Zettle og vil kun være synlig på kontoen din i vårt system.