Det er en rekke alternativer tilgjengelig når det gjelder utseendet og utformingen av din Online Booking. Du kan for eksempel legge til en logo i din Online Booking, velge rekkefølgen på bestillingsflyten og legge til et kart som viser hvor du befinner deg. De fleste av disse innstillingene finner du under 'Innstillinger' --> 'Online booking' -> Utseende.
Synlig informasjon på din online booking
I 'Utseende'-menyen vil du kunne redigere informasjonen som er synlig i din Online Booking. Velg en overskrift, rediger URL-lenken som skal representere virksomheten din, og legg til en beskrivelse av virksomheten eller bookingprosessen:
Du kan også legge til et bilde eller en logo i din Online Booking. For å legge ved et kart som viser den nøyaktige posisjonen din, aktiverer du Adressefunksjonen også her:
Merk: For å redigere adressen, telefonnummeret, e-postadressen eller navnet på klinikken din, må du endre innstillingene i hovedprofilen din. Innstillingene for profilen finner du under 'Innstillinger' --> 'Din profil'.
Til slutt trykker du på Lagre innstillinger øverst på siden for å lagre informasjonen din.
Rediger bestillingsflyt
'Bestillingsflyten' bestemmer rekkefølgen på bestillingsprosessen. Du redigerer bestillingsflyt ved å gå til "innstillinger -> online booking". Her velger du den du foretrekker. Det avhenger preferanser til organisasjonen din, men vi vil her gjennomgå alle alternativene:
Alternativ 1: Kalender, tjeneste, dato. Dette alternativet er egnet for virksomheter som for eksempel tilbyr tjenester flere forskjellige steder. De kan også tilby spesialiserte behandlinger med forskjellige ansatte. Klienter vil da bli tilbudt å først velge hvilken kalender (dvs. sted eller ansatt) de vil bestille time i. I de neste trinnene kan de velge den aktuelle tjenesten og datoen.
Alternativ 2: Tjeneste, dato, kalender. Dette alternativet fungerer bra for bedrifter som bare bruker en kalender. Det anbefales også for virksomheter der lokasjonen eller den ansatte er uviktig. Tjenesten og datoen vil da avgjøre hvilken kalender klienten vil bestille time i.
Alternativ 3. Tjeneste, kalender, dato. Dette alternativet fungerer som en gylden middelvei. Hvis flere kalendere er tilgjengelige, kan de velges av klientene dine. De vil imidlertid ha sekundær betydning for de tilgjengelige tjenestene.
Aktiver påkrevde Felt
Ved å gå til "innstillinger -> online booking", finner du under hvilke felt klientene dine skal fylle ut når de booker en avtale. Du kan også velge om feltene skal være obligatoriske å fylle ut.
Klientenes e-postadresse er alltid nødvendig hvis du har aktivert EasyPay, ettersom kvitteringer sendes ut på e-post.