Gå til hovedinnhold

Slik sender du en elektronisk melding

Denne veiledningen viser deg hvordan du enkelt sender en elektronisk melding via programmet.

Oppdatert for over en måned siden

For å sende en ny elektronisk melding til fastlegen eller en annen instans så kan du følge disse stegene:

  1. Gå til Klienter:

    1. Start med å navigere til "Klienter" i hovedmenyen til venstre.

  2. Velg aktuell klient:

    1. Finn og klikk på navnet til den klienten du ønsker å sende melding om.

  3. Meldingstjeneste:

    1. Tykk må meldingstjeneste i menyen øverst som du ser når du har gått inn på aktuell klient.

  4. Opprett ny melding:

    1. Klikk på "Skriv" så skal du få opp en rekke alternativer til meldingstyper.


  1. Velg meldingstype og fyll ut:

    1. Velg aktuell meldingstype fra nedtrekksmenyen og fyll ut alle nødvendige felt i meldingen.

  2. Send meldingen:

    1. Når all informasjon er fylt ut, klikk på "Send".


Slik sporer du status på sendte meldinger

Etter at du har sendt en melding, kan du enkelt sjekke statusen og se loggen for den:

  1. Elektroniske meldinger:

    1. I venstre sidemeny, finn og klikk på "Elektroniske meldinger".

  2. Utboks:

    1. Velg "Utboks" for å se en oversikt over alle meldinger du har sendt.

  3. Åpne logg:

    1. For å se detaljer om en spesifikk melding, klikk på den for å "åpne logg". Her vil du finne all relevant informasjon om meldingens status og historikk.

    2. Om du ser status "Meldingen ble bekreftet mottatt" helt i bunn så skal meldingen være mottatt.


Har du spørsmål underveis, er du velkommen til å kontakte vår support!

Svarte dette på spørsmålet?