Denne veiledningen gir deg en introduksjon til DigiCare og stegene som må fullføres i systemet og på Behandlernettverket sine nettsider før du kan aktivere selve DigiCare-appen.
Introduksjon til DigiCare
DigiCare er vår integrasjon med Behandlernettverket. Ved aktivering av denne appen, vil du kunne motta bookinger via Bli Frisk eller av det forsikringsselskapet du har avtaler med.
Med DigiCare-appen kan du enkelt motta, behandle og fakturere forsikringskrav.
Viktige forutsetninger og OBS!
Avtale: Bruk av DigiCare-appen forutsetter at du har en avtale med ett eller flere forsikringsselskaper som er en del av Behandlernettverk.
Omfang: Aktivering av DigiCare gjelder kun for bookinger fra forsikringsselskaper tilknyttet Behandlernettverket eller Bli Frisk, og inkluderer ikke selskaper utenfor dette nettverket.
Før aktivering av DigiCare-appen, må følgende være på plass i Behandlernettverket
Klinikk og profil: Logg inn på Behandlernettverket og sørg for at klinikken og profilen din er opprettet.
Forsikringsavtale: Du må ha en avtale med ett eller flere forsikringsselskap knyttet til profilen din.
Support: Dersom du opplever problemer med din profil i Behandlernettverket eller ikke kommer online, sjekk DigiCare sine support-sider. Du finner noen nyttige lenker her:
Aktivering av nødvendige støtte-apper
Logg inn i journalsystemet og naviger til Apps. Følgende apper må aktiveres før DigiCare kan aktiveres:
Aktivering av Behandlingsserier: Gå til Apps og aktiver appen Behandlingsserier.
Aktivering av Kontakter og Betalere: Naviger til Apps og aktiver appen Kontakter og betalere.
Aktivering av Online-booking:
Velg å opprette en tjeneste hvis du ikke allerede tilbyr online-booking.
OBS: Angi åpningstider for dagene som skal være åpne for booking. Disse reflekteres også i DigiCare, noe som betyr at riktige åpningstider er avgjørende for at systemet kan håndtere bookinger korrekt.
Aktivering av EHF:
Aktiver EHF for å sende fakturaer til forsikringsselskaper.
Legg til et kontonummer som vises på fakturaene.
Sjekk Organisasjonsnummer:
Gå til Innstillinger -> Din profil.
Sjekk at Org-nummer er korrekt i henhold til avtalen din med Behandlernettverk.
Aktivering av DigiCare-appen i programmet
Når alle punktene over er gjennomført, kan du aktivere selve DigiCare-appen og fullføre oppsettet av klinikk og tjenestepriser.
1. Aktivering av DigiCare-app
Naviger til DigiCare i Apps.
Velg kalenderen som skal være tilgjengelig i DigiCare.
Angi yrke (f.eks. fysioterapeut).
Trykk "Neste", og DigiCare blir aktivert.
2. Sette opp forsikringsselskap og prisavtaler
Gå til Innstillinger > Kontakter og betalere.
Trykk på "Opprett kontakt" og velg "Virksomhet".
Velg forsikringsselskapet du har prisavtale med.
Prisavtalene hentes automatisk og knyttes til tjenestene. Eventuelle oppdateringer i prisavtalen vil bli automatisk oppdatert.
Under kontakten, sjekk prisene i Tjenestepriser og sjekk at det stemmer overens med avtalen din.
3. Siste steg: Klinikk og online-booking ID
Dette steget gjennomføres på behandlernettverk sine hjemmesider.
Klinikk (hvis ikke opprettet):
Gå til Klinikker og trykk "Legg til klinikk".
Legg inn informasjon om klinikken din.
Aktiver online-booking ID:
Velg system fra nedtrekksmenyen (Physica Web / PsykbaseWeb).
Hvis du har brukt den eldre versjonen av Physica, bytt til Physica Web / Psykbase Web.
Legg inn din eksterne ID. Hvis du mangler denne så skal du finne den under Innstillinger -> DigiCare
Når alle steg er gjennomført, er DigiCare aktivert og klar til bruk!

